Alla inlägg under december 2008

Av Erica - 31 december 2008 12:18

jaha, då har ännu ett år gått då! :)

får väl säga att det har varit ett helt okej år, det har hänt både tråkiga och bra saker, händelserikt!

Nu är det bara att se fram emot ett nytt år och nya löften, spännade saker väntar. Jag får alltid lite ångest så här på slutet av ett år...tänker liksom igenom va jag har gjort och inte har gjort, och har nog kommit på att jag ska sluta ställa så höga krav på mig själv och bara vara, skulle nog må ännu bättre då.

Men just nu ser jag fram emot en mysig kväll med god mat och spel, trevligt sällskap att inviga nya året med!! :) Kan ju nästan inte bli bättre!


Dax att packa lite saker och vänta på att pruppis ska vakna!

Tack för i år!


Av Erica - 30 december 2008 12:52

fick en oväntad semesterdag idag, vilket jag absolut inte har något emot!

Min lilla flicka som jag är assistent åt hade blivit sjuk under natten, skadeglädje kanske det kallas men så trött som jag är så blev jag ganska lättad! :) jag 'äter 6 järntabletter om dagen, men inte orkar jag det jag vill göra... jag har en massa saker jag skulle behöva få gjort här hemma, Jag behöver rensa garderober och Lucas rum..alla nya leksaker behöver stå i centrum så nu får bebissakerna vila tills nästa vilde kommer och vill ha dom =) 

Tar man lite i taget så blir det väl klart så småningom, skulle behöva höra med moster om sängen som Lucas skulle få också...börjar ju bli dax att byta nu så att han hinner vänja sig innan bebben kommer och vill ha spjälisen.

Man vet ju aldrig hur lång tid det tar, han är ju helt vild så man lär ju inte kunna slappna av innan man är 100 på att han sover på kvällarna...annars springer väl han runt själv nere i källarn och röjer ! :) hehe!


Om jag hade hälften så mkt energi som lillplutten så skulle jag vara glad!

Tack för att vi går mot ljusare tider säger jag bara! :)


Det ska bli så mysigt i morgon också, hem till sara och äta god mat och spela spel, ser verkligen fram emot det! =)

Av Erica - 28 december 2008 19:09

gud va fort tiden går...julen är redan över för i år..och trots alla sjukdomar så har jag haft en bra jul! :)

Lucas va inte så intresserad av klapparna som jag trodde att han skulle vara, men han har ju inte heller varit helt i form + att det va ju så många julklappar så han tröttnade ju ganska snart, det va lite kul att öppna första iaf =)

Men många fina saker blev det!


Magen har börjar växa rejält nu, kan inte direkt dölja bebben längre, men det gör inget!! :)

Sparkarna börjar kännas mer och mer, och för varje dag som går längtar jag mer och mer efter snuttan :)

Halsbrännan börjar bli ganska jobbig nu, är ju sååå sugen på choklad hela tiden, och det är det värsta jag kan äta, får så ont direkt... men det är ju lite bra också för annars hade jag säkert ätit ännu mer choklad och det börjar ju visa sig på vågen... har iaf varit ute och gått i en halvtimme idag, ska ju försöka göra det varje dag, men det gör så ont så det tar emot att gå ut i kylan ;) det är bra att man har ursäkter till allt!

Jaja, nog tjatat för idag, nu ska jag äta goda hemgjorda hamburgare som älsklingen fixat åt mig :) 

Av Erica - 17 december 2008 22:57

nu börjar det bli dax för sängen, är så fruktansvärt trött idag!

ska bli skönt med helg och sen lite ledigt vid jul, känns som att det behövs nu :) pruppungen börjar äntligen bli frisk och ska få gå till dagis igen i morgon, får se hur det går..det är ju sista veckan på det dagiset, efter nyår börjar vi om igen på nytt ställe..man har ju lite blandade känslor inför det eftersom han trivs så bra där han är idag, men det är ju pga praktiska skäl som vi byter, så kan L gå ner på bara 15 timmar/veckan, och det räcker bra för han när han är så liten :)


Annars så är det ju inget spännande som hänt så jag skriver väl en rad eller två i morgon igen när jag har lite mer ork :P

Av Erica - 16 december 2008 19:43

Det va så underbart att höra dom där orden idag på ultraljudet, att allt va bra!

Jag känner mig så lycklig nu, nu kan jag slappna av igen och faktiskt njuta av att vara gravid! jag mår bra bortsett från lite foglossning, men det ska ju kännas att man väntar barn! vore ju kontigt annars :)

Blev så ivrig efter ul:et så jag va tvungen att åka och shoppa lite redan nu!

det finns ju SÅ mkt söta bebiskläder, kan bara inte förstå att L har varit så liten nångång...känns inte som det, tiden går allldeles för fort. Min lilla pruppunge som ska bli storebror!Jag är säker på att han blir världens bästa:P

Men när man har en som är 3 år och en som är 1 år så kommer man ju känna att man lever iaf, 3-års trorsen är ju inte att leka med och så en nyfiken 1-åring som ska utforska ALLT, oavsett höjd... men men..det ska bli så underbart med en till familjemedlem...vill att tiden ska gå ännu snabbare än vad den redan gör!


Nu ska jag slå en signal till Sussi som försökt få kontakt med mig i flera dagar nu =)

Måste passa på att skvallra lite med en kompis när T inte är hemma för en gångs skull, inte ofta jag är solo :) (tack och lov)



Av Erica - 15 december 2008 13:33

Om jag inte kunde sova natten som gick så kommer jag ju inte kunna det inatt iaf.

Alla tankar fram och tillbaka, hur ska det gå?

Jag önskar av hela mitt hjärta att det ska vara ett positivt besked som väntar...Men men, får vänta till i morgon, kan inte göra annat.


Annars så har jag jobbat idag..lika segt som vanligt :)

Tror också att jag har fått järnbrist, får mjölksyra i hela kroppen och blir helt yr mellan varven..men MVC får man bara tag i på morgonen, så jag får väl ringa dit i morgon också.

Nu väntar jag bara på att pruppen ska vakna så att vi kan åka till borbor å poffa och hälsa på :)

Kanske slänger in en rad eller två senare, beror på hur jag känner :P

Av Erica - 14 december 2008 20:07

så..Sara...nu är bloggen fixad, fattar inte ett skit av hur den fungerar än men man lär sig väl så småningom :)

Nu blir det svenska hjältar tills sängen kallar! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards