Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Nu jävlar!

Av Erica - 3 juni 2009 13:02

hehe, nu är det skärpning som gäller!

Måste försöka få nån slags motivation till min önskade viktminskning...

Jag är jätteduktig i typ 2 dagar sen faller jag tillbaka till mina dåliga vanor igen..och för mitt eget psyke så måste jag bara få till det snart!

Men det är så tråkigt att göra det själv.

Jag är så lat när jag är hemma fast jag vet att bara jag går utanför dörren så går det ju så bra att gå en promenad, det är ju hur skönt som helst, mest efter iaf! =) jag blir så nöjd med mig själv och man blir ju så mkt piggare!

så nu ävlar alltså...nu ska jag hålla i det här fram tills vi ska på bröllop så att jag kan ha nån fin klänning då!


Det är så skönt med lite egentid så här mitt på dagen när båda barnen lyckas sova samtidigt! Jag har egentligen en massa "måsten" här hemma, men jag behöver få njuta lite av lugnet också, Lucas är ju i en klass för sig och röjjer gärnet här hemma om dagarna, tack och lov att det finns dagis säger jag bara =) 

Han är ju rolig att ha och göra med, men när man inte vill vara ute i regn så är det lite värre att bara ha honom inne, han är överallt och ingenstans och flinar bara åt en när man säger åt honom, jäkla skitunge är vad han är ;) 

Han har börjat bitas jättemkt också, igår bet han Linus i fingret och idag bet han honom i foten...! Vad ska man göra, jag hinner ju inte med fast jag sitter med Linus i knät..och man måste ju låta Lucas närma sig honom också..

Han håller ju tydligen på likadant på dagis, stackars barnen där är väl rädda för honom och som förälder är det skitjobbigt faktiskt!

Förhoppningsvis är det en period han ska igenom nu bara, lite extra uppmärksamhets behov..kanske blir bättre när han får vara hemma med oss hela sommaren, så får vi vara lite stränga mot honom..det är ju för hans egen skull också..han vet att det är fel det han gör men ändå så gör han det...han vill ju testa hela tiden och se vad som händer när han gör det...aja..hoppas han slutar med det snart! 


Nu ska jag faktiskt ta och fixa lite i min garderob, det ser ut som en bomd ju exploderat där! =) och jag gör det helst utan Lucas hjälp ;P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 1 september 2009 11:32

nej nej nej...när vi äntligen har fått tid till göteborg och allt är ordnat med hotell och allt...då är barnen sjuka nu...! hoppas verkligen att dom har kryat på sig till helgen så att vi får det här överstökat nu! Lucas har ju varit förkyld i lite d...

Av Erica - 31 augusti 2009 11:15

jaha då va det måndag igen då...gud va fort veckorna går! På söndag drar vi till göteborg...börjar bli riktigt nervös nu...men det ska väl gå bra, han är ju i rätta händer iaf! Hoppas bara att Lucas inte smittar ner Linus med alla sina baciller inna...

Av Erica - 29 augusti 2009 20:14

nu är jag här och skriver igen ! ;)   har varit en riktigt skön vecka med mycket motion :) så himla skönt att jag kommit igång igen...!   Tage är i borlänge med sin chef och spelar biljard och dricker öl, så här sitter jag i min ensamhet och njuter a...

Av Erica - 27 augusti 2009 17:18

nu tänkte jag göra sara glad och skriva lite här! =) skön promenad med sara, ca 2 timmar!  nu har vi precis ätit lite mat och jag är heelt slut i kroppen! ska faktiskt gå och vila lite för linus sover och tage loch lucas ska ut på affären en sväng oc...

Av Erica - 6 juli 2009 09:53

det va den veckan det! fullt upp har det varit men det har varit riktigt skoj också! Lucas tyckte det va riktigt kul med beök av kusinerna =) En vecka går visst ganska fort när man har roligt...fattar inte riktigt att dom redan har åkt hem...men aja,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards