Alla inlägg under mars 2009

Av Erica - 31 mars 2009 13:12

har ju gått ruskigt fort när man tänker tillbaka =)

nu är det inte långt kvar till bebis kommer, oavsett om den kommer tidigare eller senre än beräknat, så nu börjar jag känna att det närmar sig på riktigt =) 

 tråkigt att jag har så ont i huvet bara hela tiden, har tagit värktabletter varje dag sen i torsdags och det känns inte heller nå bra...

men jag har köpt nån nässpray som tydligen skulle vara avsvällande eftersom det är helt stop i bihålorna runt vänstra ögat, det rinner hela tiden och jag blir extra irriterad för att det gör så ont hela tiden...så nu känner jag mig verkligen som en hormonsprängd höggravid kvinna! =)

Blir skönt för alla när det här är klart!!


Idag ska Lucas bada i vasahallen med gudmor =) 

Det blir nog populärt, mår lite dåligt över att jag inte kan vara med, tänker ju inte ens försöka komma i min bikini =)

Men han bryr sig nog inte, bara han får bada är han nöjd!


Skönt att det är nån som orkar leka med han stackarn! Vi leker ju massor här hemma men vi är inte ute så mkt...längtar efter att det ska bli tort ute och bebis har kommit, då kan vi börja vara nere i sveaparken lite =)

Det blir kul för alla! Tur att dagis finns säger jag bara! :)


Nu ska jag göra i ordning lite mellis och packa badkläder åt L så att vi hinner hämta han i tid =)



Av Erica - 30 mars 2009 16:25

var hos barnmorskan idag och allt var bra förutom att jag hade lite högt blodsocker,men inget som behöver göras nåt åt..än, beror ju på om jag ändrar mina matvanor =)

Magen va 33 cm idag och hjärtljuden låg på 152 och mitt blodtryck va 115/60 vilket var helt perfekt!Lillan har vänt sig men är fortfarande rörlig..hoppas hon vill komma ut inom en snar framtid! =)


Nu ska jag vila lite,L va uppe kl 6 i morse och jag kunde inte somna om så jag gick upp då.. så nu blire en timme på sängen =)

Av Erica - 29 mars 2009 21:59

Det ska ju såklart inte vara nog med att man är gravid och skittrött på det...nu har jag åkt på bihåleinflammation också! :/ det rinner i vänstra ögat plus att det gör JÄTTEont i ögonbrynet och runt ögat, får en domnande känsla i halva ansiktet och jag kan typ inte ligga ner för då bara dunkar det i hela huvet...har tagit panodil flera ggr om dan sen i torsdags...får väl ringa vårdcentralen i morgon och hoppas att jag kan få nåt som hjälper, ska ju ändå dit eftersom jag ska till BM i morgon igen, och det ska ju iaf bli roligt, det är ju det man ser fram emot nu, hehe! =)


Hoppas bara att jag får sova lite inatt, eftersom det typ känns som att jag blivit påkörd och aldrg mer kommer att bli människa så ska man ju inte hoppas för mycket =) 


Jag har LOVAT Tage att jag ska promenera varje dag sen för han menar att jag bara säger så nu för att jag inte kan och sen när jag väl kan så kommer det inte bli av, fattar inte vart han får det ifrån ;) hehe...


Tage äroch spelar match så jag hade tur att Sussi ringde och ville komma till mig nu på kvällen, då slapp jag sitta här själv och tycka synd om mig själv, har ju blvit lite så dom senaste dagarna!! :)


Sluklagat för idag...känns tyvärr som att jag inte gör nåt annat...men va fan...det får ni bara ta så här på slutspurten! ;)


Natti Natti!


Av Erica - 29 mars 2009 11:09

har varit vaken flera timmar inatt för jag mår så dåligt! Det gör ont i magen och så har jag som en brännande känsla långt ner i magen, undra om det kan bero på att bebis borrar ner sig? Hoppas iaf att jag får slippa det här snart för jag är inte lätt att ha och göra med nu! Får dåligt samvete för att jag är så sur mot både Lucas och Tage, men jag kan inte hjälpa det! Jag mår illa och känner mig helt slut!

Nu har jag "bara" 5 veckor kvar hoppas jag, går jag över tiden så hamnar jag på säters! :)

Och varje dag önskar jag att bebis ska komma, det ska ju inte vara nån fara nu!

 Nu ska jag sluta klaga, vi ska ju tror allt få en liten plutt snart, får försöka tänka lite positivt nu på slutet även om det är svårt...men jag vill ha tillbaka min kropp nu!

Av Erica - 28 mars 2009 11:26

Varför fortsätter det att komma snö? Ena dagen är man pigg och glad för solen skiner, vägarna är torra och det är bara helt underbart väder, när man vaknar dagen efter har det kommit mer snö?!! när ska den här vintern ta slut! Jag känner att jag verkligen behöver lite ljus så att jag piggnar till för nu är jag riktigt less på att vara gravid, har ont i magen hela tiden och foglossningen som hade gett med sig lite har kommit tillbaka igen...

Hoppas bebis vill ut om inte allt för länge nu!


Idag ska vi åka en sväng till borlänge, orkar inte sitta hemma och glo en dag till, egentligen har jag lust att bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet, men det går ju inte med en liten L som ska ha min uppmärksamhet dygnet runt =) Och tur är väl det, annars hade jag nog grävt ner mig för längesen! =)


Skriver kanske en rad eller två senare!

Av Erica - 25 mars 2009 12:18

varför ska det vara så drygt att tänka på pengar hela tiden?

jag önskar att jag fick en miljon eller så så att jag slapp tänka på allt som har med pengar att göra!

det är inte det att jag egentligen har dåligt med pengar, snarare att jag vill ha massa saker =)

varje månad kommer den samma högen med räkningar, det känns så meningslöst...


jag börjar ångra köpet av syskonvagnen redan nu, typiskt mig =)

 vi har inte ens börjat använda den, men nu har jag börjat fundera över hur stor användning vi kommer ha av den...ska jag ut och promerna med bebisen så kommer lucas ändå inte att följa med för han har inte ro att sitta i vagnen..och då är det ju rätt tungt att gå med syskonvagn? eller, den är ju inte så tung, och när bebisen är ett halvår kanske man skulle sälja den för då kan hon sitta i våran sittvagn som vi också köpt ny nu =)

aja, det blir nog bra bara bebisen kommer och jag får börja köra vagnen, för jag tycker ju om den :) 


Skulle även önska att dagarna gick liiite fortare, vi är vakna så tidigt på morgonen så det blir så otroligt långa dagar! men men, den som väntar på nåt gott =)


Nu ska vi äta lite mat och sen ska vi nog försöka hitta på nåt :)

Av Erica - 24 mars 2009 21:24

fick faktiskt en del gjort idag! sängarna är bäddade, blommorna har fått vatten vi har dammsugit och varit till Sara och beskådat miraklet =) det va en riktig liten sötnos!! jag vill ju också ha bebis nu! =)


Va precis på toalettetn och då kom en del av slemproppen! Hoppas att det är ett tecken på att det närmar sig så att det inte bildas en ny och jag får gå över tiden i stället, så bryter jag ihop =)

 när jag väntade lucas kom en liten del av slemproppen på lördan, och sen gick vattnet torsdag morgon och efter 7 timar var han ute...3 veckor tidigare..så kanske kanske kan man hoppas att det kommer om 1 eller 2 veckor =)


men man ska inte ha för höga förhoppningar nu...det är långa dagar ändå som det är nu! =)


Nu ska jag se klart desperate, sen blir det nog sängen!!

Natti natti!

Av Erica - 24 mars 2009 09:44

Tänk att lite ljus kan göra en så glad! =)

Nu är det bara lite energi som fattas, blir stressad av att veta att jag behöver göra saker här hemma men när jag börjar blir jag helt matt och måste sätta mig ner..skulle behöva  bädda rent i alla sängar, och då måste jag tvätta... sen behöver mina små stackars blommor lite vatten, och jag skulle verkligen behöva dammsuga och sen behöver Lucas rum en storrensning igen nu inför födelsedagen...och så skulle jag behöva fixa våra garderober, lådorna har strejkat totalt..fattar inte hur =) hehe,men jag får ta en sak om dagen så är det väl klart tillslut, och då är det väl dax att börja om förstår jag !!=)


Får sätta Tage i jobb!


Sen fattar jag inte varför folk är sååå sega, vi ska få ett rum ommålat, och jag har sagt till flera gånger att jag vill att det blir gjort innan bebisen kommer, orkar inte ha nån målare här + lukten när liten är nyfödd...men inte kommer dom och fixar det, man ska alltid behöva tjata på folk!

Jag hade tänkt att jag skullefå i ordning det rummet, kanske ha det som ett sovrum till lucas och så kan han ha alla sina leksaker i sitt rum som han har nu...eller tvärtom...men jag kan ju inte göra nåt när det inte är klart, jag tänker inte krångla och sätta upp hyllor och grejer och så ska dom skruvas ner igen om en vecka  eller så... irriterande!


Nu ska jag iaf ta tag i tvätten som ligger i torktumlaren, sen starta en till maskin, det blir så mkt tvätt så fort man åker bort några dagar =)


Sen blire bebisgos och jag längtar som bara den!! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards