Alla inlägg under februari 2009

Av Erica - 25 februari 2009 19:03

jag ska inte vara så tråkig att det här inlägget heter dag 2...då får jag fortsätta i evigheter =)

jag är helt slut i kroppen nu efter 3 dagar på jobbet, och tanken på att jag har 2 dagar kvar innan jag får vila min stackars rygg gör mig nästan gråtfärdig! men nu är det inte många dagar kvar att jobba, hela nästa vecka och sen 4 dagar sista veckan, så nu räknar jag ner på riktigt! =)


Nu misstänker vi att våran stackars lilla pruppunge är allergisk mot mjölk! Inte alls roligt då han verkligen älskar mjölk och yoghurt! Men men..är det så så är det så, inte mkt att göra åt, vi har börjat med att ta bort ren mjölk så får vi se om det blir bättre. Hans mage är så uppblåst och stinn och han bajjar flera gånger om dagen, får hoppas att det beror på nåt annat, glass är ju så gott! =)


Annsr händer det inte så mkt, ska äta kyckling och potatissallad nu! Det ska bli riktigt gott!


ska nog få till ett inlägg i morgon också!

Av Erica - 24 februari 2009 19:52

ja, jag kallar den här dagen för dag 1, fast egentligen blir dag 1 den dagen bebben kikar ut.

Jag har nämligen kommit fram till att jag ska blogga mig i målvikt. Jag vet att det kan läsas av andra och den enda som förlorar om jag ljuger är ju jag själv. Dessutom tror jag på att skriva av sig i stället för att äta + att jag tror jag får motivation av att diskutera skrivandes med mig själv =)

förhoppningsvis kan man ju få stöd av andra här också, jag ska satsa på det!


Nu medans jag är gravid så ska jag inte vara stenhård, men jag ska försöka hålla mig från sötsaker så mycket det går, och liksom trappa ner lite på allt redan nu så att det blir lättare att komma i form sen, skulle ju vara kul att kunna visa sig i bikini i sommar fast man har fått barn!

Dessutom äter jag så att jag mår dåligt och det är ju faktiskt ett sjukt beteende! Skärpning!

Jag har ju svårt att motionera nu, men då får jag komma igång med det sen och fokusera på det jag stoppar i munnen i stället.


Det här ska jag fixa!



Av Erica - 4 februari 2009 22:06

nu va det längesen jag skrev nåt här!

fick äntligen komma till Ikea igår, fick tag i allt som jag skulle ha förutom en lampa till skruttungens rum, men hittade en jättefin idag som jag köpte i stället =)  köpte bord och stolar till Lucas rum som jag håller på att måla nu, det ser riktigt bra ut hittills iaf! Sen ska jag måla hans säng i samma färg, han har ju blivit stora killen nu och sover i nya sängen! det går hur bra som helst, han går inte upp själv än iaf, han ligger kvar på morgonen och ropar på mamma :) så nu står spjälsängen redo i vårat sovrum igen, känns inte som att det va så längesen vi hade den hos oss men det är ju faktiskt det...det är ju farligt frestande att bädda sängen eftersom allt är inhandlat och dessutom tvättat redan :) men jag har sagt till mig sjäv att jag måste vänta tills i mars iaf! :)sen återstår det att se om det blir så också... 

längtar efter att få snuttan nu...och att inte ha så ont hela tiden... ska bli så skönt att gå en riktig långpromenad utan att ha ont! ska gå varje dag bara för att jag kan det sen..eller ja...det skulle ju vara bra om jag gjorde det iaf..måste bara sparka mig själv där bak och se till att jag  kommer ut!! :P

nu ska jag bädda ner mig och sova lite, får se hur många timmar det blir inatt, har så svårt att sova och jag vet inte riktigt vad det är som stör mig egentligen heller...bara vaknar och är helt pigg mitt i natten...så har jag jättesvårt att somna om  sen...men men, det lär väl bli bättre det med så småningom!

Puss å gonatt!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards