Alla inlägg under april 2009

Av Erica - 17 april 2009 10:08

när jag hade gått precis så här långt med Lucas så låg jag på förlossningen nu och hade smärta, tror faktiskt att jag i skrivande stund provade bada precis nu =) tänk om det hade blivit så igen va glad jag hade varit, iaf efter =)

idag ska vi åka hem till mamma å pappa och städa bilen invändigt, det va ett tag sen såg jag igår! Dammsugan kommer göra nytta! =)

sen ska jag försöka mig på en promenad också, nu ska jag få igång det här!


20 dagar kvar till BF... och på söndag blir lillprupp 2, så jag vaknar väl med värkar då! Typiskt =)


Nej, idag ska jag bara njuta av solen och få den här dagen att gå fort!! =)

Av Erica - 14 april 2009 12:27

japp, äntligen har målarna varit här och nu är taket OCH listerna i vardagsrummet vitt! =) skönt!

Bebisens rum är grundmålat och så skulle dom komma tillbaka i morgonbitti och måla det klart, typiskt när vi äntligen skulle få lång sovmorgon! =)

Men jag är nog uppe ändå skulle jag tro! =)


Halv 3 ska jag till barnmorskan och efter det funderar vi på om vi kanske skulle åka till borlänge och köpa presenterna medan skrutten ändå inte är hemma, får se hur jag mår då, kan ju aldrig bestämma nåt eftersom jag aldrig vet hur jag mår, vätskan håller på att att ta knäcken på mig nu! Funderar på om jag skulle fråga bm om hon kan göra hinnsvepning på mig kanske? =) men det gör hon väl säkert inte eftersom jag ändå har tre veckor kvar...men fråga kan man ju för jag är skitless på allt just nu!


Ska försöka få igång det med en vända på kupolen och biltema, och kanske en liten färdknäpp ikväll, får väl se om det ger nåt! ;P annars får jag väl vänta till nästa vecka, vill ju helst inte föda på Lucas födelsedag! =)

Fast det är ju rätt svårt att styra över det, vill bebisen ut så kommer den ut! Just nu känns det bara så overkligt att vi snart ska ha våran bebis här, jag försöker föreställa mig hur förlossningen ska gå till och att jag är på bb och hur bebisen kommer se ut och så...men det går inte riktigt in i huvet på mig att det snart ska bli verklighet, känns som att jag ska må så här resten av livet och aldrig mer orka göra nånting! Usch vilken hemst tanke!!

Men det skulle ju vara väldigt bra tajming om liten ville titta ut till oss i kväll eller inatt eftersom Lucas redan är hos mormor och morfar, ett bekymmer ur världen när det väl sätter igång! =)


Jaja, det återstår att se...så småningom ska det ju vara klart, senast 21 maj...!

Av Erica - 13 april 2009 11:11

nu gäller det att hitta nåt bra tidsfördriv!

Dom här sista 24 dagarna ska gå fort nu, jag tänker INTE gå över tiden en enda dag! =) Så nu lilla bebis har du 24 dagar på dig att själv bestämma annars blir det andra metoder som får ut dig! =)


I morgon ska skrutten på dagis igen efter en konstig sjukdom och påskledighet ! Mormor ska hämta honom och bada i vasahallen och sen ska han sova där också, det blir nog bra för både han och oss! =) Käner att jag inte är den trevligaste människan på jorden just nu! har inget tålamod och ont överallt, vätskan slutar aldrig komma, igår stirrade jag bara på mina fötter och händer, ser ju f*n helt overkligt u!

Sen i veckan blir det en sväng till borlänge och handla födelsedagspresener till lillskrutt som blir 2 år på söndag och bakning står också på schemat, så den här veckan har jag lite planer iaf.

I morgon kommer dom och målar taket i vardagsrummet och bebisens rum också, ska bli skönt att äntligen få det gjort!

Hopas bebisen kikar ut när Lucas ändå ska sova hos mamma å pappa i morgon!! :)

Ska nog testa färdknäppen några fler gånger och sen ta några promenader och kanske hämta te hos Ninni? =)

Nej nu ska jag försöka få den här dan att gå!


Av Erica - 9 april 2009 19:50

nu vill jag att du kommer ut till oss, jag är så nyfiken på hur du ser ut nu att jag inte orkar vänta längre =)


Har gått 36 veckor i morgon...så nu käns det som att det kvittar, ska ju inte vara några som helst problem att föda nu om man ser till barnets utveckling.

Nu kanske jag kan slappna av lite också när grabbarna har åkt hem och vi är friska allihopa!  Har fått sån hemsk smära i nedre delen av ryggen så fort jag gör nåt, hoppas det ger nåt, är så trött på att ha massa sammandragningar och ont överallt utan att det ger nåt med tanke på förlossning, visse jag att det va på gång skulle jag inte klaga ett enda dugg på smärtan =)

Och det här j-vla vätskan alltså...när jag trodde att jag var som mest svälld så kom det några liter till i ben och händer...har ont i fötterna och händerna och kan inte sova på nätterna fast jag egentligen är svintrött, har liksom ingen ro i kroppen ligger bara och funderar på allt mellan himmel och jord. JAg längtar så till den dagen jag inte behöver säga åt Lucas att jag inte orkar bära honom för att jag får ont...jag vill bara kunna ha han i knät och mysa som vanligt och kunna leka med honom på hans rum, och vara ute och gå och bara känna att man är en mäniska igen för just nu känner jag mig som...ja...jag vet inte vad...inte som att jag lever iaf! Hehe..eller det kanske är just det jag gör? =)


aja, ut kommer den ju så småningom, och nu är det 28 dagar kvar till BF, Lucas kom när det va 21 dagar kvar, så jag bara inte låta bli att hoppas att även den här lilla fisen vill komma ut liiiiite tidigare, inatt eller så helst =)


Nu ska jag plocka lite med tvätten och sen ska jag käka lite och se en film för en gångs skull! Och så blir det ju såklart lite påskgodis! =) Det bara måste man ju få äta! ;)

Av Erica - 5 april 2009 20:46

usch va jag har mått dåligt idag igen!

Varför ska det behöva vara så här, det spränger fortfarande i mitt öga, det hjälper ingenting med nässprayen..så idag blev det panodil och sängen mesta delen...tråkigt men va ska man göra?

Lucas är inte helt pigg än, han har inte spytt nåt mer men han är inte lik sig själv och har inte velat äta nån mat idag..stackars liten, men han håller iaf humöret uppe! =)


I morgon kommer killarna också, fast dom kommer så sent så jag räknar med att jag sover då =)

Men det blir ju ganska trevligt hoppas jag..


har haft en del ont i magen igen, det är säkert förvärkarna som har börjat, jag har som molande brännande värk nere i magen och så går det ut i ljumskarna..hoppas det betyder att det närmar sig ganska snart iaf! =) 

Nu ska jag äta lite popcorn och sen blir det sängen igen, det är skönt att sova! :)

Av Erica - 4 april 2009 18:25

har varit ute hela eftermiddan idag, druckit gott kaffe och ätit glass i solen hos mamma å pappa, kan det blir bättre? Ja om bebis hade varit ute såklart, men det va helt underbart! och jag känner att jag har fått energi av att vara i solen istället för att sitta inne hela dagarna! Vi har varit i lekparken och gungat också, Lucas verkligen älskar att gunga och åka kana =)

Nu står jag nog ut några dagar igen! Hehe!! =)


På måndag kommer killarna och på nåt vis tycker jag helt plötsligt att det ska bli ganska skönt,det händer ju nåt iaf som får dagarna att gå lite,lite fortare!

Dom blir här tills på torsdag, sen blire på sk och helgen efter det fyller min lillskrutt 2 år! =) så nu känns det som att det ska hända lite saker igen som gör det lite lättare så här på slutet! =)


Och nu har jag fått världens bästa motivation att gå ner i vikt efter att bebis behagat komma ut, vi ska på bröllop! =)

Jag vill ju gärna komma i en klänning då, mysbyxor och t-shirt på ett sommarbröllop känns inte som nån hit direkt ;) och jag har ju redan hittat en jättefin klänning som jag vill köpa...så nu är det nog dax att börja förbereda sig lite inför det som komma skall genom att ta bort det där onyttiga goda som jag trycker i mig varje kväll...slut på glass, godis, dricka och chips! Eller slut och slut...man kan ju minska ner på det lite iaf nu =)


Lillprupp har iaf fått behålla all mat idag, skönt!

Han är inte helt lik sig själv än, lite slöare och slappare, men vi har ju trots allt varit ute hela dagen!

Men magsjukan verkar ha gett med sig, tack och lov! =)


Nu ska jag steka på lite gott kött, grillning får vänta ett tag till, och göra i ordning lite strips, gott och enkelt! =)


Av Erica - 4 april 2009 09:41

lucas har haft/har magsjuka, han spydde under eftermiddagen och kvällen igår men det har inte kommit nånting inatt och inget hittills, får verkligen hoppas att han är frisk nu! han har precis fått en hårdmacka och lite avslagen cola, får se om han får behålla det.


Det är ju så härligt väder ute idag också, och för varje dag det är sånt här väder så blir jag mer och mer deppig, varför ska man vara så tung och ha ont överallt,kom ut nu då!! V 36 och jag längtar fan efter värkarna nu! =)

Men när det väl sätter igång på riktigt så vill man nog att bebis hellre stannar inne! Tur i oturen att Lucas inte heller är helt pigg så ,am slipper ha dåligt samvete för att man inte är ute med honom hela dagen i det fina vädret!


Ska försöka få i mig lite mat och sen göra nånting som får tiden att gå, är så trött på att bara sitta inne och ruttna!

Av Erica - 3 april 2009 08:34

jag har fortfarande ont i mina bihålor + att jag blöder näsblod varje dag...undarar vem jag ska ringa, om det är barnmorskan eller vårdcentralen? känns inte som att det är normalt att må så här iaf, mår ju konstant illa också nu igen...är hungrig men inte sugen på nåt... ska nog ta en telefon till nån som vet =)


Går in i v 36 idag...så nu struntar jag i om bebis kommer, blir ju knappast aktuellt att stoppa förlossningen om den kör igång! =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards